În Rusia va fi introdusă o interdicție privind plasarea de publicitate pe rețelele sociale blocate Instagram și Facebook, precum și pe platforma X. Cei care vor încălca această restricție vor fi sancționați cu amenzi. Proiectul de lege corespunzător, care a început să fie discutat în Duma de Stat încă din vara anului 2024, va fi examinat în a doua și a treia lectură pe 25 martie, au declarat pentru Izvestia reprezentanții comisiei parlamentare pentru securitate.
Conform proiectului de lege, companiile care plasează reclame pe platformele interzise vor trebui să plătească până la 500.000 de ruble (aproape cinci mii de euro). Pentru persoanele cu funcții de conducere, amenda va fi de până la 20.000 de ruble (200 de euro), iar pentru persoanele fizice – până la 2.500 de ruble (25 de euro). Modificările vor fi aduse articolului 38 („Răspunderea pentru încălcarea legislației Federației Ruse privind publicitatea”) din Legea „Cu privire la publicitate”. Acolo va apărea un punct privind inadmisibilitatea plasării de reclame pe resursele informaționale interzise. Potrivit Dumei de Stat, noile prevederi au fost deja coordonate cu Ministerul Economiei, Ministerul Comunicațiilor, Ministerul Finanțelor și Serviciul Federal Antimonopol (FAS).
Potrivit vicepreședintelui comisiei pentru securitate, Anatoli Vîbornîi, în ciuda interdicției de funcționare în Rusia a „rețelelor sociale străine”, acestea continuă să găzduiască publicitate, iar costul acesteia este în creștere.
„Împreună cu bloggerii, câștigă bani din publicitate și proprietarii rețelelor sociale ostile Rusiei, care incită (…) la ostilitate față de țara noastră și cetățenii ei (…). Trebuie să oprim acest lucru”, a declarat parlamentarul.
Detalii, AICI