Sistemul unificat de date biometrice (EBS) ar trebui implementat în domeniul comerțului și utilizat pentru identificarea cetățenilor ruși care doresc să cumpere alcool sau alte produse supuse restricțiilor de vârstă, a declarat secretarul de stat și adjunctul ministrului Industriei și Comerțului, Roman Cecușov. Potrivit acestuia, această metodă ar trebui să devină o alternativă la prezentarea pașaportului sau a permisului de conducere. „Aceasta ar permite excluderea vânzării de produse către persoanele care nu au dreptul să le achiziționeze”, a declarat Cecușov într-un interviu pentru TASS.

Anterior, directorul general al Centrului pentru Tehnologii Biometrice (operatorul EBS), Vladislav Povolotski, a anunțat că vânzarea offline de alcool cu utilizarea datelor biometrice va începe deja în 2025, iar serviciul va putea fi aplicat pentru orice produse cu restricții de vârstă. În primul rând, lanțurile de magazine alimentare doresc să implementeze tehnologia la casele de tip self-service. Grupul X5 („Perekrestok”, „Piatiorocika”, „Chijik”) a remarcat că aceasta va permite reducerea costurilor cu personalul și va degreva angajații existenți.

În aprilie, surse ale publicației „Kommersant” au relatat că guvernul pregătește un proiect de lege care să permită vânzarea băuturilor energizante pe marketplace-uri și în automate, cu identificare biometrică. În prezent, astfel de produse pot fi cumpărate de persoane majore doar din magazine. Una dintre sursele publicației a menționat că se discută și aplicarea biometriei pentru vânzarea de alcool și tutun, însă a subliniat că, deocamdată, este „prea devreme” pentru a vorbi despre pași concreți în această direcție.

Share.
Exit mobile version