Vânzările Tesla în Europa au înregistrat o scădere semnificativă, cu aproape 45% în ultimele două luni. Compania americană de mașini electrice se confruntă cu o reacție globală, determinată de nemulțumirile legate de Elon Musk și de rolul său de consilier apropiat al președintelui american Donald Trump, potrivit The Guardian. 

Potrivit datelor publicate de platforma de cercetare Jato Dynamics, producătorul american de mașini electrice a vândut mai puțin de 16.000 de vehicule în februarie, în scădere cu 44% în 25 de țări din UE, Regatul Unit, Norvegia și Elveția. Tesla a ajuns astfel la o cotă de piață de doar 9,6%, cea mai mică din ultimii cinci ani pentru luna februarie.

„Tesla se confruntă cu o perioadă de schimbări imense. Pe lângă rolul din ce în ce mai activ al lui Elon Musk în politică și concurența sporită cu care se confruntă pe piața vehiculelor electrice, marca elimină treptat versiunea existentă a modelului Y – cel mai bine vândut vehicul al său – înainte de a lansa actualizarea.

Mărcile precum Tesla, care au o gamă relativ limitată de modele, sunt deosebit de vulnerabile la scăderi ale înmatriculărilor atunci când efectuează o schimbare de model”, a declarat Felipe Muñoz, analist global la Jato Dynamics.

În Europa, Tesla este cel mai puternic respinsă în Germania, chiar dacă are o gigafabrică lângă Berlin.

Atitudinea negativă față de companie a fost amplificată de reacțiile împotriva lui Elon Musk, după ce acesta a participat la un miting al partidului de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD), înaintea alegerilor anticipate din februarie.

În timp ce Tesla pierde teren, rivalul său chinez BYD a depășit pragul de 100 de miliarde de dolari și a devenit lider global la încasări din vânzarea de mașini electrice.

Pe de altă parte, în Marea Britanie, vânzările Tesla au crescut cu 21% în februarie, iar modelele Model 3 și Model Y au fost printre cele mai cumpărate mașini electrice.

Share.
Exit mobile version